En tur på segway

Publicerad 2013-07-24 21:09:25 i Bra dejter,

Jag har börjat prata med en väldigt trevlig påg/kille/man/manboy? Vilket fall! Vi har haft så fruktansvärt mycket att prata om att vi inte kunnat sova om kvällarna. Trots att vi båda började runt 6 på morgonen stannade vi båda uppe till 1 på natten. Vi båda har varit lite dryga på att ta tag i det här med "träffas". Ni vet hur det är, ibland pratar man med någon och det är hur bra som helst, sen när man har träffats var inte alls lika bra.. Jag tror att vi var rädda för att det skulle hända oss. Tills den dagen då jag sprang på honom på hans jobb. Där kom han på självaste maxi och drog sin vagn med massa frysta räkor. Där bröt verkligen isen. 
 
Så igår bestämde vi oss för att åka segway! Jag har aldrig provat det innan så jag fick "övningsköra" innan. Otroligt att en maskin kan rulla bara man lutar sig framåt med den.. Jag blev lagom chockad och generad när han bjöd mig på segway, vi pratar två timmar = trehundra spänn. Det hade jag aldrig förväntat mig.
 
Vi rullade iväg på våra segways. Först åkte vi mest runt. Sa inte så mycket utan skrattade mest. Sen plötsligt började vi prata, precis som vi brukar göra på sms. Han berättade om sitt liv, att han inte hade någon pappa för att han stack när han var liten. (Jag lyckas alltid träffa killar som inte har någon pappa, förstår inte varför?) 
Jag tyckte om att han berättade så mycket om sig själv, det är bättre än när man ska dra allting ur folk. Vi pratade om gamla förhållande, hur mycket vi avskydde plikter och allt var det innebar. I två timmar åkte vi bara runt på segways och pratade om allt.
 
Något jag tyckte om var att det fanns inget försök till riktig närkontakt. Inget "nu ska vi hångla för att jag betala segwayn". Jag har tänkt den senaste tiden att "nej, vi är nog mer vänner, jag skulle kunna tänka mig att han blir min bästa killkompis". Kanske för att han inte kastat sig på mig, eller för att jag inte har någon riktig attraktion. Men jag tycker det för en gångs skull är skönt att verkligen lära känna någon, innan man ens rör varandra. Varför ska alltid dejter avslutas med kyssar eller hångel? 
 
Vi kanske hånglar någon gång, på fyllan eller när vi helt enkelt känner för det. Men just nu känner jag att jag bara vill lära känna honom mer och mer. Det var helt klart en lyckad segway tur.
 
Hannah

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela