Kvällsdoppet

Publicerad 2013-07-25 13:17:00 i Jag kanske träffar honom igen dejter,

"Vill du ta ett kvällsdopp?" 

Frågan kom upp på min telefon och jag stod och övervägde om jag ville eller inte. Jag träffade den här killen på mitt jobb (och nej jag träffar inte alla på mitt jobb!), han hade handlat av mig och på något vis lyckats leta upp mig på Facebook. Jag har lyckats träffa honom en gång innan när han hängde med till stranden men pratade aldrig särskilt mycket med just honom eftersom vi var ett gäng som var där tillsammans. Efter lite tveksamheter tänkte jag "äsch, varför inte?"
 
Han hämtade upp mig, eftersom jag varit dum nog att ta en drink så jag inte kunde köra.. Solen hade i stort sett gått ner, det var fullmåne och havet var helt svart. Rätt mysigt faktiskt. Vi slängde av oss kläderna och hoppa i vattnet. Som var kallt men ändå inte så kallt som jag trodde. När vi var där i vattnet kom det plötsligt upp två dykare från ingenstans! Snacka om att vi blev lagom paffa. "Oh en dykare" sa han plötsligt. Jag trodde inte alls på honom men när jag vände mig där så var där en dykare, två till och med! 
 
"Jag skulle inte gå ut där" sa dykaren och peka längre ut i vattnet. Okej... tänkte jag, är där någon farlig fisk? Finns väl inga jäkla hajar i självaste östersjön inte?
"Där är brännmaneter. Många", fortsatte han. Och DÄR började jag gå mot bryggan igen. Inte vill jag bli hjälbränd av maneter halv 12 på natten. 

Vi la ut en filt på gräset och kollade på stjärnorna. Jag kunde inte riktigt bestämma mig för vad jag tyckte om honom. Vad tyckte jag egentligen? Skulle jag vilja träffa honom fler gånger? Ja, jo kanske. Vi snackar ändå en 22 årig man på lägenhet, bil och ett bra jobb. Ingen dålig början! Men efter ett tag kände jag att jag ville hem så jag påpeka att det började bli kallt och vi borde dra oss hemåt. 
 
När vi skulle säga hejdå tackade jag för skjutsen och kramade honom. Han fortsatte prata så jag fick ge honom en kram till för att han skulle förstå att jag skulle gå ut ur bilen. Fast han ville inte kramas, han ville kyssas. Och till skillnad från den IQ befriade bonden för något inlägg sedan, så var han faktiskt mycket bra på att kyssas. Sen att jag fick en halvskum kommentar efteråt kan diskuteras.

"Ursäkta, jag var bara tvungen."
 
Hannah

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela